Navigace

Obsah

dTest

Obec Luboměř přijala nabídku spotřebitelské organizace dTest na zvájemnou spolupráci a zároveň si předplatila samotný časopis dTest. Všechna čísla od dubna 2015 jsou k zapůjčení v místní knihovně. Půjčovací doba je vždy v pondělí od 15.00. do 17.00 hodin.

 

Spotřebitelská poradna dTestu je tu i pro vás

dTestČasopis dTest se již přes dvacet let zasazuje o práva spotřebitelů zejména poskytováním objektivních informací a nezávislými testy výrobků, potravin a služeb. Měsíc co měsíc se s výsledky testů a dalšími zajímavostmi můžete seznámit v časopise dTest nebo na webových stránkách www.dtest.cz .

Od konce roku 2010 provozuje dTest současně spotřebitelskou poradnu poskytující poradenství v oblasti spotřebitelských práv. Pokud jste neuspěli s reklamací zboží, chcete odstoupit od nevýhodné smlouvy, přišlo vám podezřelé vyúčtování za telefon nebo si jen nejste jisti, jaká práva máte - neváhejte a určitě kontaktujte poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009. V provozu je každý všední den od 9 do 17 hodin. Jde o běžnou pevnou linku a poradenství je poskytováno zdarma. Rovněž je vám k dispozici zcela bezplatná elektronická poradna na adrese www.dtest.cz/e-poradna/. Mimosoudní dořešení sporu s podnikateli nabízí služba VašeStížnosti.cz na internetové stránce www.vasestiznosti.cz. K úspěšnému prosazení práv mohou napomoci i vypracované vzorové dopisy.

Mezi další služby, které můžete využít, patří volně zpřístupněná databáze nebezpečných výrobků, srovnávače zejména finančních služeb a tarifů mobilních operátorů, příručky pro spotřebitele zaměřené na zajímavá a důležitá témata (předváděcí a podomní prodej, nákupy přes internet, telekomunikace, cestování, potraviny).

Zavolejte si na poradenskou linku o samolepku „Nevhazujte reklamu“, obtěžuje-li vás schránka plná reklamních letáků, nebo o samolepku „Prodejci, nezvoňte“ pro odrazení podomních obchodníků. Nenechte se zaskočit a buďte informovanými spotřebiteli.

 

Informační portál pro spotřebitele

Portál www.spotrebitele.dtest.cz přináší aktuální zprávy se spotřebitelskou tématikou z České republiky i zahraničí. Čtenáři a čtenářky tu najdou informace, které by neměly uniknout žádnému informovanému spotřebiteli.

Mnohdy platí, že za běžné považujeme věci, které jsou v mezinárodním kontextu spíše výjimečné. Jindy máme naopak pocit, že určitý spotřebitelský problém je pouze českým specifikem, a přitom v zahraničí narážejí spotřebitelé na podobné obtíže. Smyslem portálu www.spotrebitele.dtest.cz je proto umožnit českému spotřebiteli rozšířit své obzory o informace, které se v médiích obvykle neobjevují a které přispívají k lepší orientaci v oblasti spotřebitelské problematiky.

Články na portálu jsou přehledně tříděny podle sledovaných kauz, nejčastějších problémů, zákonů, institucí a spotřebitelských organizací.

Portál provozuje dTest, největší spotřebitelská organizace v České republice.

 

Společná spolupráce dTestu a obce Luboměř:

Na svém úřadě či místním obchodě si můžete zdarma vyzvednout tyto praktické příručky v tištěné podobě:

„Jak na koupi ojetého vozu“, aby si spotřebitelé věděli rady při nákupu ojetého vozu nejen v autobazarech, zejména při ověřování technického stavu a prověřování původu vozidla, při samotné fyzické prohlídce vozu a uzavírání kupních smluv.

„Jak nespadnout do pasti“ varuje spotřebitele před riziky nákupu zboží a poskytování služeb při předváděcím a podomním prodeji a dává pomocí vzorového dopisu návod, jak od nechtěné smlouvy odstoupit. K dispozici také na stránce www.dtest.cz/past.

„Jak se vyznat v energetice.“ Brožurka provede spotřebitele vším, co by měl vědět, aby za elektřinu či plyn neplatil více, než musí, a aby se uměl bránit, když dodavatel neposkytuje služby v souladu se smlouvou či pošle příliš vysoké vyúčtování.

„Jak se vyznat v telekomunikacích." Prostředí elektronických komunikací může leckomu připomínat džungli, kde draví operátoři či poskytovatelé internetového připojení líčí navoněné marketingové pasti na nepřipraveného spotřebitele. A když dojde na lámání chleba a kvalitu poskytovaných služeb, je mnohdy po parádě. Příručka, kterou jsme pro vás připravili, vás provede úskalími smluv a jejich výpověďmi, převede řeč zákona a všeobecných smluvních podmínek do podoby, která bude každému srozumitelná, upozorní vás na tipy a triky i ukáže, jak důležité je znát čísla.

„Jak na nájem bytu." Bydlení je považováno za jednu ze základních lidských potřeb, jeho zabezpečení přispívá k celkové životní pohodě. Nájemní smlouvu má v České republice téměř 1,4 milionu domácností, zdaleka ne každý nájemník se ale vyzná v právech a povinnostech, které z nájemního bydlení vyplývají. dTest proto všem nájemníkům i pronajímatelům přináší brožuru Jak na nájem bytu, ze které se mimo jiné dozvíte o náležitostech nájemní smlouvy, pravidlech pro nájemné a další platby, řádném užívání bytu či možnostech ukončení nájmu.

„Minikopmas spotřebitele." V této nové brožuře společnosti dTest najdete především informace o uzavírání smluv, zárukách a reklamacích, nakupování na internetu, mobilních operátorech, o úvěrech a půjčkách.

Právo pro každý den." Tento praktický průvodce vás provede právními nástrahami různých životních etap - od výběru porodnice a školy, přes pracovní poměr, svatbu, pořízení bydlení až do důchodu. Nikdy nevíte, kdy rady dTestu pomohou vám nebo vašim blízkým.

Brožura „Bezpečně na internetu" vás provede všemi nástrahami elektronické komunikace, včetně počítačové bezpečnosti či ochrany osobních údajů.