Navigace

Obsah

dTest

Obec Luboměř přijala nabídku spotřebitelské organizace dTest na zvájemnou spolupráci a zároveň si předplatila samotný časopis dTest. Všechna čísla od dubna 2015 jsou k zapůjčení v místní knihovně. Půjčovací doba je vždy v pondělí od 15.00. do 17.00 hodin.

 

Spotřebitelská poradna dTestu je tu i pro vás

dTestČasopis dTest se již přes dvacet let zasazuje o práva spotřebitelů zejména poskytováním objektivních informací a nezávislými testy výrobků, potravin a služeb. Měsíc co měsíc se s výsledky testů a dalšími zajímavostmi můžete seznámit v časopise dTest nebo na webových stránkách www.dtest.cz .

Od konce roku 2010 provozuje dTest současně spotřebitelskou poradnu poskytující poradenství v oblasti spotřebitelských práv. Pokud jste neuspěli s reklamací zboží, chcete odstoupit od nevýhodné smlouvy, přišlo vám podezřelé vyúčtování za telefon nebo si jen nejste jisti, jaká práva máte - neváhejte a určitě kontaktujte poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009. V provozu je každý všední den od 9 do 17 hodin. Jde o běžnou pevnou linku a poradenství je poskytováno zdarma. Rovněž je vám k dispozici zcela bezplatná elektronická poradna na adrese www.dtest.cz/e-poradna/. Mimosoudní dořešení sporu s podnikateli nabízí služba VašeStížnosti.cz na internetové stránce www.vasestiznosti.cz. K úspěšnému prosazení práv mohou napomoci i vypracované vzorové dopisy.

Mezi další služby, které můžete využít, patří volně zpřístupněná databáze nebezpečných výrobků, srovnávače zejména finančních služeb a tarifů mobilních operátorů, příručky pro spotřebitele zaměřené na zajímavá a důležitá témata (předváděcí a podomní prodej, nákupy přes internet, telekomunikace, cestování, potraviny).

Zavolejte si na poradenskou linku o samolepku „Nevhazujte reklamu“, obtěžuje-li vás schránka plná reklamních letáků, nebo o samolepku „Prodejci, nezvoňte“ pro odrazení podomních obchodníků. Nenechte se zaskočit a buďte informovanými spotřebiteli.

 

Informační portál pro spotřebitele

Portál www.spotrebitele.dtest.cz přináší aktuální zprávy se spotřebitelskou tématikou z České republiky i zahraničí. Čtenáři a čtenářky tu najdou informace, které by neměly uniknout žádnému informovanému spotřebiteli.

Mnohdy platí, že za běžné považujeme věci, které jsou v mezinárodním kontextu spíše výjimečné. Jindy máme naopak pocit, že určitý spotřebitelský problém je pouze českým specifikem, a přitom v zahraničí narážejí spotřebitelé na podobné obtíže. Smyslem portálu www.spotrebitele.dtest.cz je proto umožnit českému spotřebiteli rozšířit své obzory o informace, které se v médiích obvykle neobjevují a které přispívají k lepší orientaci v oblasti spotřebitelské problematiky.

Články na portálu jsou přehledně tříděny podle sledovaných kauz, nejčastějších problémů, zákonů, institucí a spotřebitelských organizací.

Portál provozuje dTest, největší spotřebitelská organizace v České republice.

 

Společná spolupráce dTestu a obce Luboměř:

Na svém úřadě či místním obchodě si můžete zdarma vyzvednout šest praktických příruček v tištěné podobě:

„Jak na koupi ojetého vozu“, aby si spotřebitelé věděli rady při nákupu ojetého vozu nejen v autobazarech, zejména při ověřování technického stavu a prověřování původu vozidla, při samotné fyzické prohlídce vozu a uzavírání kupních smluv.

„Jak nespadnout do pasti“ varuje spotřebitele před riziky nákupu zboží a poskytování služeb při předváděcím a podomním prodeji a dává pomocí vzorového dopisu návod, jak od nechtěné smlouvy odstoupit. K dispozici také na stránce www.dtest.cz/past.

„Jak se vyznat v energetice.“ Brožurka provede spotřebitele vším, co by měl vědět, aby za elektřinu či plyn neplatil více, než musí, a aby se uměl bránit, když dodavatel neposkytuje služby v souladu se smlouvou či pošle příliš vysoké vyúčtování.

„Jak se vyznat v telekomunikacích." Prostředí elektronických komunikací může leckomu připomínat džungli, kde draví operátoři či poskytovatelé internetového připojení líčí navoněné marketingové pasti na nepřipraveného spotřebitele. A když dojde na lámání chleba a kvalitu poskytovaných služeb, je mnohdy po parádě. Příručka, kterou jsme pro vás připravili, vás provede úskalími smluv a jejich výpověďmi, převede řeč zákona a všeobecných smluvních podmínek do podoby, která bude každému srozumitelná, upozorní vás na tipy a triky i ukáže, jak důležité je znát čísla.

„Jak na nájem bytu." Bydlení je považováno za jednu ze základních lidských potřeb, jeho zabezpečení přispívá k celkové životní pohodě. Nájemní smlouvu má v České republice téměř 1,4 milionu domácností, zdaleka ne každý nájemník se ale vyzná v právech a povinnostech, které z nájemního bydlení vyplývají. dTest proto všem nájemníkům i pronajímatelům přináší brožuru Jak na nájem bytu, ze které se mimo jiné dozvíte o náležitostech nájemní smlouvy, pravidlech pro nájemné a další platby, řádném užívání bytu či možnostech ukončení nájmu.

„Minikopmas spotřebitele." V této nové brožuře společnosti dTest najdete především informace o uzavírání smluv, zárukách a reklamacích, nakupování na internetu, mobilních operátorech, o úvěrech a půjčkách.