Obec Luboměř
Luboměř

INFORMACE:

 

Stížnost občana na práci veřejné správy adresovaná veřejnému ochránci práv (ombudsmanovi)

3. Pojmenování (název) životní situace

Stížnost občana na práci veřejné správy adresovaná veřejnému ochránci práv (ombudsmanovi)

4. Základní informace k životní situaci

Na veřejného ochránce práv (ombudsmana) se můžete obrátit v případě, že nesouhlasíte s postupem, opatřením, rozhodnutím či jinou činností úřadu ve vztahu k vám nebo pokud chcete podat stížnost na nečinnost úřadu.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba (osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby).

Za fyzickou osobu může jednat zmocněný zástupce (na základě plné moci).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí, tj. záležitost se týká orgánu vykonávajícího státní správu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podejte písemně stížnost poštou, e-mailem, datovou schránkou, prostřednictvím on-line formuláře na internetu nebo osobně v sídle veřejného ochránce práv.

8. Na které instituci životní situaci řešit

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Musíte podat stížnost veřejnému ochránci práv a předložit veškerou relevantní dokumentaci, týkající se věci.

Stížnost veřejnému ochránci práv (ombudsmanovi) musí zahrnovat:

  • jméno, příjmení a bydliště stěžovatele (u právnické osoby název, sídlo a osobu oprávněnou jménem právnické osoby jednat),

  • označení úřadu či úřadů, vůči nimž stížnost směřuje (případně identifikační údaje úředníka, který konkrétně za úřad jednal),

  • popis podstatných okolností věci, včetně sdělení, zda a s jakým výsledkem byla věc předložena jinému orgánu,

  • doklad o tom, že úřad, jehož se stížnost týká, byl neúspěšně vyzván k nápravě,

  • týká-li se stížnost vydaného rozhodnutí, jeho kopii,

  • pokud je stížnost podávána za jinou osobu, písemnou plnou moc.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Vzorový formulář je součástí informačního letáku, který je k dispozici v prostorách Kanceláře veřejného ochránce práv či na internetových stránkách veřejného ochránce práv, jeho použití však není nezbytnou podmínkou podání stížnosti.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Musíte nejprve sám / sama vyzvat úřad, jehož se stížnost týká, k nápravě.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Stížnost ombudsmanovi je možno podat také v elektronické podobě, a to prostřednictvím on-line formuláře na internetu.

Doplnění či dotazy ke stížnosti lze zaslat na adresu: podatelna@ochrance.cz.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.10.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Úřad

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 6
10 12
15 16
21 23 27
28 31 2 3

Sociální sítě

Aktuální počasí

dnes, pondělí 14. 10. 2024
polojasno 10 °C 5 °C
úterý 15. 10. slabý déšť 10/5 °C
středa 16. 10. jasno 12/3 °C
čtvrtek 17. 10. oblačno 15/6 °C

Fotogalerie

Náhodná fotogalerie

Oprava kapličky Nejsvětější Trojice v Heltinově 2015

Východ a západ slunce

Slunce vychází:7:08

Slunce zapadá:18:01

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Čím déle vlaštovky u nás v říjnu prodlévají, tím déle pěkné a jasné dny potrvají.

Pranostika na akt. den

Včas-li padá lupení, na rok pěkné osení.

Svátek

Dnes je 14.10.2024

Svátek má Agáta

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Mezinárodní den normalizace

Zítra má svátek Tereza

Termíny svozu odpadů

Svoz komunálního odpadu 2024

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

ObčanServer

ObčanServer

Plánované odstávky elektřiny v obci

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky


Obce mikroregionu